コレクションのススメ展 2018
What about becoming a collector!

2018年1月6日]- 3月18日[日]
10:00-18:00(入館は17:30まで)
毎週:月・火・水曜休館

入館料/一般600円、学生500円(小学生300円)

■ 本展に出品中の作家、若江漢字の作品が4月1日まで横須賀美術館の収蔵作品展にて展示されています。
■ 3月9日 – 4月5日 ギャラリーTOMにて若江漢字展が開催されます。

当館では開館以来さまざまな企画展を通して現代美術作品を紹介するとともに、現代美術を見るだけでなく、更に一歩進め「作品を所有する」ことを意図した企画展を開催しております。

たった一点の作品でも所有して、日常の中に置き時間を掛けて付き合うことで得られるものは、何冊もの入門書を読むことより現代美術をより深く知るための助けとなるでしょう。

本展では個人でもコレクション可能な比較的小さな作品を中心に展観し、大作には無い小品ならではの魅力を25名の作品を通してより身近に感じていただけます。
 世代や作風の異なる作家それぞれの表現が小さな作品の中に集約されています。
 ぜひ、会場にてお気に入りの一品を見つけて下さい。

※会期中に限り、展示作品はすべて購入する事が出来ます。

出品作品

今津 景、上田葉介、越前谷嘉高、O JUN、小野耕石、金井田英津子、河口龍夫、小泉俊己、柴田健治、シモン・パシエカ、瀧本光國、田口和奈、冨井大裕、袴田京太朗、橋本 倫、丸亀ひろや、宮嶋葉一、山口由理子、湯川雅紀、若江漢字

ヨーゼフ・ボイス、ジグマー・ポルケ、ナム・ジュン・パイク、宮脇愛子

What about becoming a collector! 2018

January 6 (Sat)2018– March 18 (Sun) 2018
10:00 – 18:00 (Last admission 17:30)
Closed on Mondays, Tuesdays and Wednesdays

Admission:
600 yen for adults
500 yen for students
300 yen for elementary school students

Since the opening of our museum, we have not just exhibited modern artworks, but encouraged our visitors to own artworks.
Even only one artwork being present in eveyday space is worth more than a dozen of introductory texts of the modern art.

In the present exhibition, relatively small pieces from 25 artists of different generations and different styles are presented for individual collectors. Please come and find your favorite piece.

All artworks are for sale in this exhibition.

artists

Kei IMAZU, Yosuke Ueda, Yoshitaka Echizenya, O JUN, Kouseki Ono, Etsuko Kanaida, Tatsuo Kawaguchi, Toshimi Koizumi, Kenji Shibata, Simon Pasieka, Mitsukuni Takimoto, Kazuna Taguchi, Motohiro Tomii, Kyotaro Hakamata, Osamu Hashimoto, Hiroya Marugame, Yoichi Miyajima, Yuriko Yamaguchi, Masaki Yukawa, Tadanori Yokoo, Kanji Wakae

Sigmar Polke, Nam June Paik, Aiko Miyawaki, Joseph Beuys

Translation by Miho Ida